مقالات

انواع تجهیزات فست فودی

انواع تجهیزات فست فودی

انواع تجهیزات فست فودی باید عملکرد و قدرت بالایی داشته باشند تا صاحبان این نوع مشاغل بتوانند در کسب و کار پر رقابت خود به موفقیت برسند. در ادامه از این مقاله سایت روماک گالری برخی از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز فست فودها را بررسی می‌کنیم.

یک رستوران فست فود، به تجهیزات تخصصی زیادی نیاز دارد تا سرعت پخت و پز بهینه گردد. و غذاهای خوشمزه در عرض چند دقیقه در اختیار مشتریان قرار گیرند. در وهله‌ی اول باید منویی که ارائه می‌دهید را در نظر داشته باشید و دستگاه‌ها را متناسب با نوع غذاهای موجود در منو خریداری نمایید. این روزها فست فودی­ ها محبوبیت زیادی بین مردم دارند. و یک تجارت با حجم بالا محسوب می‌شوند.

انواع تجهیزات فست فود

برخی از مهم‌ترین تجهیزات به شرح زیرند:

سرخ کن

غذای سرخ شده احتمالاً شناخته شده­ترین جنبه فست فودی­ها است. در نتیجه سرخ کن­ها هم از جمله مهم‌ترین تجهیزات فست فودی محسوب می­شوند. این دستگاه­ها دارای نمونه‌های متعددی می‌باشند. در ایران نمونه‌های یک لگنی و دو لگنی کاربرد و استفاده‌ی بیشتری دارند. با توجه به تمکن مالی و نوع احتیاج خود بهترین نمونه را خریداری نمایید.

دستگاه گریل

انواع و اقسام خوراکی‌ها می‌توانند با استفاده از دستگاه گریل، پخته و آماده­ی مصرف شوند. در واقع طعم غذای گریل شده از جمله نقاط عطفی است که غالب افراد را به سمت فست فود می‌کشاند.

اگر فست فودی شما فقط مقدار کمی غذای گریل ارائه می‌دهد، استفاده از یک دستگاه گریل با ظرفیت کم بهترین گزینه می­باشد.  اگر گریل گازی یا برقی را انتخاب نمایید به راحتی می‌توانید دمای دستگاه را کنترل کنید. و پس از هر بار استفاده آن‌ها را تمیز کنید.

برای آشنایی با انواع دستگاه گریل کلیک کنید.

دستگاه کباب ترکی

دستگاه کباب ترکی از جمله تجهیزات فست فود است که غالبا نمی­توان از آن چشم پوشی کرد. تعداد سیخ‌های این دستگاه بین 1 تا 4 متغیر است. ضمن این که به لحاظ نوع پخت غذا نیز، این دستگاه‌ها دارای دو نمونه‌ی حرارتی و تابشی هستند. که نمونه‌های تابشی به مراتب گران‌تر می‌باشند.

یخچال و تجهیزات برودتی

یخچال‌هایی که در فست فودی­ها مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای درهای شیشه‌ای می‌باشند. این امر هم رضایت مشتری و هم نظارت کارکنان را بالا می‌برد.

آنچه در رابطه با یخچال‌ها مهم است استحکام و عایق بودن درها می‌باشد. احتمالا در کار خود حداقل به چند یخچال نیاز خواهید داشت. لذا سعی کنید با خرید نمونه‌های مناسب، ضمن خنک نگه داشتن مواد غذایی در مصرف برق نیز صرفه جویی نمایید.

انواع تجهیزات فست فودی

توری

توری‌ها قطعات بسیار مفیدی هستند که معمولاً از فولاد ضد زنگ با یک تکه فلز ساخته می‌شوند. این نمونه تجهیزات سطوح مختلفی دارند. و هر کدام از آن­ها مناسب خوراکی مشخصی می­باشند. به طور مثال برخی از توری­ها شبیه به سبد هستند که برای سرخ کردن سیب زمینی یا فلافل مورد استفاده قرار می­گیرند.

فرهای پیتزا

فست فود بدون پیتزا معنا ندارد، بنابراین داشتن یک فر پیتزا با کیفیت خوب تضمین می‌کند. که در عرض چند دقیقه غذای خوشمزه‌ای را سرو کنید. بیشتر فرهای پیتزا به دو صورت گازی یا برقی برای خرید در دسترس هستند. بسته به مقدار پیتزایی که در منو دارید، می‌توانید از نمونه‌های عرشه‌ای (صندوقی) و ریلی استفاده نمایید.

برای بررسی فر پیتزا و شناخت انواع آن کلیک کنید.

ماشین‌های هات داگ

در صورتی که رستوران فست فود شما در زمینه هات داگ تخصص دارد. دستگاه ‌هات داگ وسیله بسیار مفیدی برای سرمایه گذاری خواهد بود. اگر در فضا محدودیت دارید به این فکر کنید که در یک ساعت چند هات داگ می‌پزید. و متناسب با آن نمونه‌ی مناسب را انتخاب نمایید.

دستگاه‌های پوست کن سیب زمینی

پوست کن سیب زمینی سریع، راحت و کارآمد زحمت جدا کردن پوست سیب زمینی را می‌کشد. پوست‌کن‌های سیب‌زمینی با محفظه‌هایی طراحی شده‌اند که به شما این امکان را می‌دهند تا در طول روز مقدار زیادی سیب زمینی سرخ شده تولید کنید.

انواع مختلفی از پوست‌کن‌های سیب‌زمینی اعم رومیزی یا ایستاده وجود دارند که شما می­توانید از بین آن­ها دست به انتخاب بزنید.

هود

هودها برای ایمنی شما و کارکنان آشپزخانه­تان ضروری هستند. تجهیزات تهویه هوا، دود و روغن نامطلوب را از هوای آشپزخانه خارج می‌کنند. که این امر در رستوران‌های فست فود بسیار مهم می­باشد.

هودها، با تمیز کردن هوای آشپزخانه به طور قابل توجهی خطر آتش سوزی را کاهش می‌دهند.

سایر تجهیزات آشپزخانه

دستگاه خمیرگیریخلال کن سیب زمینیتاپینگ پیتزادستگاه برگر ذغالی
شوت سیب زمینیشوت همبرگردستگاه‌هات داگ گرداندستگاه کراکف‌پز
فریزر صنعتیمیز کار استیلسینک ظرفشوییکابینت و آبچکان
تسترکاتر پیتزاچرخ گوشتماشین ظرفشویی صنعتی

روماک گالری تولید کننده انواع تجهیزات فست فود

روماک گالری یکی از برندهای پر سابقه‌ی ایرانی است که انواع ماشین‌آلات صنعتی آشپزخانه را تولید می­کند.

نکته‌ی قابل توجه در مورد برند مذکور این است که کلیه‌ی محصولاتش گارانتی یک ساله دارند. لذا خریداران می‌توانند با خیالی راحت مایحتاج خود را تهیه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *