مقالات

رعایت نکات اساسی برای ایمنی در فست فود 

رعایت نکات اساسی برای ایمنی در فست فود 

فست فودها را می توان از جمله آشپزخانه های صنعتی دانست کن رعایت نکات ایمنی در آن ها اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. زیرا طبق آمار به دست آمده آسیب و جراحاتی که در فست فودها ایجاد می شود باعث شده تا مدیران این مشاغل در طول سال هزینه های بسیار زیادی را پرداخت کنند. به همین دلیل است که امنیت در مشاغلی همچون فست فودها به خصوص در محیط آشپزخانه آن اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. به طور کلی می ‌توان گفت رعایت نکات اساسی برای ایمنی در فست فود باعث می گردد . تا هیچ گونه جراحت یا حتی صدمه ای به کارکنان وارد نشود. در نتیجه هزینه های درمانی نیز کاهش پیدا می کند.

ممکن است بسیاری از افرادی که قصد راه اندازی فست فود دارند تصور کنند. که رعایت نکات ایمنی برای تجهیزات آشپزخانه صنعتی کار سخت باشد. اما باید بدانید که شما می ‌توانید این نکات را به راحتی رعایت کنید. در این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد رعایت نکات اساسی برای ایمنی در فست فود در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. با ما همراه باشید‌.

اهمیت رعایت نکات اساسی برای ایمنی در فست فود

یکی از بزرگ ترین نگرانی هایی که امروزه در آشپزخانه های صنعتی مانند فست فود ها وجود دارد بهداشت و ایمنی خواهد بود. در واقع در این آشپزخانه ها احتمال بروز مشکلات مختلفی مانند سر خوردن افراد، بریدگی دست، سوختگی و… وجود دارد. بنابراین می توان محیط آشپزخانه را یک محیط خطرناک برای کارکنان دانست.

البته دقت داشته باشید. این محیط تا زمانی خطرناک است که نکات اساسی برای ایمنی در فست فود رعایت نشده باشد. پس شما می‌ توانید با رعایت چند نکته ساده شرایط کاملا ایمن و مطمئنی را ایجاد کنید. از جمله این نکات می ‌توان به استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی ایمن، استفاده از لباس مناسب برای کارکنان، آموزش اصول ایمنی به کارکنان و… اشاره نمود. در زیر سعی کرد ایم چند مورد از این نکات را توضیح دهیم.

استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی ایمن:

از جمله مهم ترین نکات اساسی برای ایمنی در فست فود می توان به استفاده از تجهیزات ایمنی اشاره نمود. معمولا در آشپزخانه فست فود ها از وسایل آشپزی مختلف مانند رنده ها، کاتر، مخلوط کن و… استفاده خواهد شد. در واقع این وسایل به کارکنان کمک می کنند . تا به راحتی و با سرعت بیشتری غذا را آماده نمایند. در صورتی که هر یک از این وسایل دچار مشکل باشند. می ‌توانند باعث ایجاد آسیب در کارکنان گردند. در نتیجه بهتر است برای جلوگیری از آسیب دیدگی کارکنان حتما از تجهیزات ایمن استفاده نمایید.

هم چنین بخوانید : انواع تجهیزات رستوران در آشپزخانه صنعتی

استفاده از لباس مناسب برای کارکنان:

استفاده از لباس مناسب برای کارکنان نیز به عنوان یکی دیگر از نکات اساسی برای ایمنی در فست فود به شمار می رود. متاسفانه امروزه بسیاری از مدیران برای کارکنان آشپزخانه تنها لباس فرم تهیه می کنند. درست است که پوشیدن این لباس اهمیت بسیار زیادی دارد اما نمی تواند تضمین کننده ایمنی آن ها باشد. معمولاً باید در آشپزخانه ها از کفش هایی استفاده شود که پنجه های کارکنان را کاملاً بپوشاند.

زیرا در این محیط احتمال بریدگی به دلیل سقوط وسایل تیز مانند چاقو یا حتی سوختگی با روغن یا آب جوش وجود خواهد داشت. همچنین کفش هایی که استفاده می کنید باید ضد لغزش باشد تا از لیز خوردن جلوگیری نماید. علاوه بر آن استفاده از لباس هایی همچون دستکش نیز در هنگام انجام کار الزامی خواهد بود.

آموزش اصول ایمنی به کارکنان:

نکته آخری که به عنوان نکات اساسی برای ایمنی در فست فود به آن می پردازیم آموزش اصول ایمنی کارکنان خواهد بود. در واقع در این اصول به کارکنان نکاتی همچنین چگونگی استفاده از سیستم ضد حریق یا چگونگی کار با تجهیزات مختلف آموزش داده می‌ شود. همچنین کارکنان باید محل کپسول آتش نشانی و طرز استفاده از آن را بدانند. از دیگر نکاتی که باید بدانند چگونگی انجام کمک های اولیه خواهد بود.

گروه تولیدی تجهیزات آشپزخانه صنعتی روماک گالری با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و به روز در تولید تجهیزات مربوط به فست فود توانسته علاوه بر بازار داخلی، محصولات خود را به کشور های حاشیه خلیج فارس هم صادر کند و این مهم گویای کیفیت بالای محصولات روماک است. همچنین از همه مهم تر روماک گالری با گارانتی “1 ساله و بی قید و شرط دستگاه و خدمات قوی خود این اطمینان را می دهد.تا با خیال راحت تجهیزات فست فود ستفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *