مقالات

عوامل موثر در قیمت تجهیزات رستوران 

عوامل موثر در قیمت تجهیزات رستوران

برای راه اندازی یک رستوران به تجهیزات مختلفی نیاز است که این تجهیزات شامل تمامی وسایلی است که برای آماده سازی، پخت و همچنین سرو غذا نیاز می باشد. بهتر است بدانید که قیمت تجهیزات رستوران با توجه به عوامل موثر مختلفی مانند جنس تجهیزات، نو و دست دوم بودن آن ها، برند انتخابی و… متفاوت خواهد بود. بنابراین اگر قصد راه اندازی یک رستوران و خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی را دارید بهتر است ابتدا بودجه مورد نیاز را تعیین کنید. سپس با برآورد قیمت تجهیزات رستوران و تعیین بودجه به خرید آن ها بپردازید.

عوامل موثر در قیمت تجهیزات رستوران 

برای راه اندازی یک رستوران یا آشپزخانه صنعتی نیاز به خرید تجهیزات و وسایل مختلف می باشد. به طور کلی خرید این وسایل می تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد‌. از جمله این مزایا می‌ توان به کاهش نیروی کار، افزایش کارایی رستوران و همچنین افزایش کیفیت غذا اشاره نمود.

در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بیشتری در مورد قیمت تجهیزات رستوران در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم با ما همراه باشید. 

همه چیز درباره عوامل موثر در قیمت تجهیزات رستوران : 

برای برآورد قیمت تجهیزات رستوران باید ابتدا تجهیزات و لوازم مورد نیاز را دسته بندی کنید. این دسته بندی شامل وسایل مربوط به پخت و پز، وسایل مربوط به فست فود، وسایل مربوط به شست و شو، وسایل سرو غذا، وسایل نگهداری و…. می باشد. پس از این که دسته بندی ها مشخص و لیست مورد نظر آماده شد نوع وسایلی که قرار است. خریداری شود نیز مشخص خواهد شد. 

معمولا بیشتر افراد به دنبال خرید وسایل دست دوم هستند. اما بهتر است بدانید که برای راه اندازی یک رستوران نباید تنها به قیمت تجهیزات توجه شود. پس باید به مسائل مهم تری مانند کیفیت وسایل توجه گردد. در واقع زمانی که از وسایل با کیفیت استفاده می کنید کار با سرعت بالاتری انجام می شود. و کیفیت خدمات رسانی به مشتریان نیز بهتر انجام می گردد.

عوامل موثر در قیمت تجهیزات رستوران

همچنین بیشتر بدانید درباره انواع تجهیزات رستوران در آشپزخانه صنعتی

لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی: 

زمانی که به دنبال مشخص کردن قیمت تجهیزات رستوران هستید باید حتماً لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی را مشخص کنید. امروزه در رستوران ها یا آشپزخانه های صنعتی از دستگاه ها و همچنین ماشین آلات صنایع غذایی مختلفی استفاده می ‌شود. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان موارد زیر اشاره کرد: 

اجاق ترکیبی: 

یکی از جدید ترین انواع اجاق ها را می توان اجاق ترکیبی دانست. که می ‌تواند در یک زمان واحد عمل بخارپز کردن، پختن، گرم کردن مجدد، سرخ کردن و… را انجام دهد. این نوع از اجاق ها از نظر ظاهری شبیه یخچال می باشند. و در رستوران ها یا آشپزخانه های صنعتی کاربرد بسیار زیادی خواهند داشت. به همین دلیل است که خرید آن بر روی قیمت تجهیزات رستوران تاثیر گذار است. 

دستگاه کباب زن و دستگاه کباب: 

از جمله دستگاه های دیگری که خرید آن ها بر روی قیمت تجهیزات رستوران تاثیرگذار است. دستگاه کباب زن و دستگاه کباب پز می باشد. در واقع کباب زن نوعی دستگاه است. که برای سیخ گیری انواع کباب و همچنین کوبیده مورد استفاده قرار می‌ گیرد. دستگاه کباب پز نیز یک دستگاه پرکاربرد است. که با دمای بسیار زیاد موجب می گردد. تا میزان زیادی کباب در کوتاه ترین زمان ممکن پخته شود. معمولاً دستگاه کباب زن و کباب پز از جمله مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی به شمار می رود. زیرا در رستوران های صنعتی کباب به عنوان پر سفارش ترین غذا شناخته می شود. 

دستگاه پوست گیر صنعتی: 

یکی از دستگاه های بسیار لازم برای آشپزخانه های صنعتی دستگاه پوست گیر یا همان پوست کن می باشد. همان طور که می دانید. برای پخت انواع غذاها از محصولات کشاورزی مختلف مانند پیاز، سیب زمینی یا هویج استفاده می شود. معمولا پوست گیری این محصولات زمان بر و خسته کننده است. بنابراین شما می توانید با استفاده از دستگاه پوست کن به راحتی و در زمان کوتاهی پوست محصولات کشاورزی مختلف را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *