محصولات روماک, مقالات

فر پخت کیک و شیرینی

فرپخت کیک و شیرینی

فر پخت کیک و شیرینی

فر پخت کیک و شیرینی جزء لوازم ضروری در قنادی ها است. باید در انتخاب این دستگاه دقت بیشتری صورت بگیرد. زیرا کارکرد درست فر، تاثیر مستقیم بر کیفیت کیک و شیرینی های پخت شده می گذارد.

آشنایی کامل با فر پخت کیک و شیرینی

معمولا این فرها در کارخانه ها و واحدهای تولید کیک و کلوچه و بیسکویت بیشترین کاربرد را دارد. این فرها برای پخت انواع کیک و شیرینی سنتی و محلی و همچنین برخی از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشترین موارد استفاده و کاربرد فر در کارگاه های شیرینی پزی و قنادی ها می باشد. زیرا فر پخت کیک با داشتن دمای بالا و کیفیت بالا، تاثیر زیادی در ماندگاری و کیفیت بهتر کیک ها می گذارد.

فرهای قنادی به دو شکل توکار و فرهای مبله ارائه می ‌شوند.  هر مجموعه با توجه به شرایط محیط آشپزخانه می تواند اقدام به تهیه این محصول کند.

انواع مختلف فرد از لحاظ نحوه پخت و پز عبارتند از:

فر گازی

فر‌های گازی را معمولاً به گاز شهری وصل می کنند. برخی از این فرها نیز باید یک اتصال به برق هم داشته باشند. زیرا فندک های آنها با کمک برق فعال می گردد. همچنین وجود یک لامپ در داخل فر برای دید بهتر نیاز به انرژی الکتریسیته دارد.

فر برقی

فرهای برقی در حال حاضر به نسبت سایر فرها شناخته شده ‌تر هستند. زیرا این نوع فرها، کاربری آسان تری دارند. همچنین امکان تمیز کردن آنها به شکل ساده تر، موجب شده تا در صورت مهیا بودن شرایط، اغلب افراد به دنبال تهیه این نوع فر باشند.

فر کانوکشن دار

کانوکشن در اصل، یک سیستم فن و تهویه است که کمک می کند تا جریان هوای داغ درون محفظه فر، به صورت کاملاً یکنواخت به گردش درآید. در چنین شرایطی مواد درون فر به صورت کاملاً یکنواخت مورد پخت قرار می گیرد.

فرهای الکترونیکی

در این فرها که نسل جدیدی از تکنولوژی هستند، به دلیل داشتن برنامه هایی از قبل مشخص شده، روش های بهتری برای پخت انواع کیک و شیرینی فراهم آمده است.

مهمترین مشخصات فر پخت کیک و شیرینی

 پخت کیک و شیرینی از حساسیت بیشتری نسبت به پخت سایر غذاهای دیگر برخوردار می باشد، به همین جهت باید در هنگام انتخاب فر مناسب، برای پخت کیک و شیرینی، دقت بیشتری به خرج داد.

معمولاً در هنگام طراحی و تولید فر کیک، این دستگاه را با کمک پشم سنگ به صورت، سه جداره عایق بندی می‌ کنند، تا این عایق جلوی خروج هوای گرم را بگیرد.

مهم ترین مشخصات و ویژگی های فر پخت کیک و شیرینی عبارتند از:

  • داشتن حرارت داخلی کاملاً یکسان و امکان چرخش هوای گرم در تمامی بخش های فر
  • امکان استفاده چند منظوره از فرها در آشپزخانه و قنادی و همچنین کاربری ساده با دستورالعمل های آسان
  • پخت انواع کیک و شیرینی با لطافت بالا و پف مناسب
  • داشتن طبقات دوار در داخل محفظه فر و همچنین مجهز بودن به سیستم فرمان مرکزی جهت تنظیم و راه اندازی همه قسمت های فر
  • برخورداری از جنس بدنه استیل بگیر ،استیل نگیر ، گالوانیزه، برای جلوگیری از زنگ زدگی
  • داشتن چرخ های کاملاً مقاوم برای جابجایی دستگاه فر به آسانی

در صورتی که در هنگام تهیه فر مناسب برای پخت کیک و شیرینی به تمامی این نکات توجه شود، به آسانی می توانید از این دستگاه بهره برداری نمایید.

گروه تولیدی تجهیزات آشپزخانه صنعتی روماک گالری با طراحی و تولید انواع تجهیزات قنادی نتوانسته است. از جایی که ممکن هست کار را برای شما عزیزان آسان و پخت دلچسبی را به شما هدیه دهد.

البته یکی از مهمترین دغدغه های شما عزیزان بحث گارانتی و خدمات پس از فروش تجهیزات می باشد. که گروه تولیدی صنعتی روماک گالری گارانتی 1 ساله و 10 سال خدمات پس از فروش قوی را بر روی تمامی تجهیزات اعم از انواع تجهیزات قنادی تعبیه کرده تا شما عزیزان با خیال آسوده و بدون نگرانی از دستگاه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *