محصولات روماک, مقالات

متریال فر پخت کیک و شیرینی

متریال فر پخت کیک و شیرینی

تاثیر متریال به کار رفته در فر پخت کیک و شیرینی

در چند سال اخیر کارخانه ها و برند های معتبر تولیدی صنعتی همچون تجهیزات آشپزخانه صنعتی روماک گالری، توانسته اند در تجهیزات قنادی اعم از فر پخت کیک و شیرینی، امکانات و آپشن های ویژه ای تعبیه کنند. این ماشین آلات را در دسته مدرن ترین و پیشرفته ترین فر های قنادی قرار دهند.در این مقاله قصد داریم مطالبی در رابطه با متریال فر های پخت کیک و شیرینی بحث کنیم. همچنین تاثیر آن بر روی پخت و نمای زیبای دستگاه عنوان کنیم تا در انتخاب فر بهترین تصمیم را گرفته باشید.

یکی از مهترین ویژگی های هر دستگاهی اعم از فر های قنادی که تاثیر بسزایی در پخت دارد.  عمر دستگاه و نمایی زیبایی که به آشپزخانه ها و کارگاه ها می دهد. بدون شک نوع متریالی است که در دستگاه کار می شود.

امروزه هستند بعضا کارگاهایی که برای تولید فر های قنادی ارزان قیمت از ورق های استیل با ضخامت پایین استفاده می کنند. بجای استفاده از عایق های با کیفیت از عایق حرارتی پشم شیشه استفاده می کنند.

اما در نقطه مقابل گروه تولیدی صنعتی روماک گالری، در تمامی تجهیزات از جمله فر پخت کیک و شیرینی از ورق های استیل با ضخامت بالا (1 و 1/5 میل) و عایق حرارتی پشم سنگ و پتو سرامیکی استفاده می کند.

شاید برای شما سوال پیش بیاد که ورق با ضخامت بالا، با ضخامت پایین چه تفاوتی دارد؟

نوع ضخامت ورق

اولین و مهمترین مزیت ورق ضخامت بالا، عمر طولانی دستگاه می باشد. که برای شما به ارمغان می آورد. از این بگذریم می رسیم به اینکه ورق های ضخامت پایین با حرارتی که به دستگاه وارد می شود. به مرور زمان و در طول بازه چند ماهه دچار تاب خوردگی می شود و علاوه بر تغییر نمای ظاهری، پخت هم دچار اختلال می شود.

در فر پخت کیک و شیرینی از دو نوع استیل 304 نگیر و 430 بگیر استفاده می شود که استفاده از هر کدام بستگی به قابلیت پخت دستگاه دارد. در فر های کانوکشن مرطوب ( بخاردار ) بدلیل پخت با بخار حتما باید از ورق 304 نگیر استفاده شود. اما در سایر فر های قنادی و کانوکشن خشک می توان از ورق استیل 430 بگیر استفاده کرد زیرا رطوبت در پخت آن دخیل نیست. همچنین تقاوت بیشتری را در فر های خشک به نسبت حرارت از خودشان نشان می دهند.

البته ممکنه برای شما این سوال پیش آید فرق بین ورق نگیر و بگیر در چیست؟

در ورق استیل 430 بگیر، وجود مقادیر بیشتر فلز آهن باعث می شود. که نسبت به حرارت مقاوت بیشتری از خود نشان دهد. همچنین در مواجه با فلزات خاصیت آهن ربایی دارد.

در ورق استیل 304 نگیر، وجود مقادیر بیشتر فلز مس و نیکل باعث شده تا بیشترین مقاومت نسبت به رطوبت و مواد شوینده اسیدی داشته باشد.

بنابراین بهترین کار این است علارغم هزینه بالاتر یک فر با کیفیت تهیه کرده و در آینده دچار مشکل نشوید.

البته یکی از مهمترین دغدغه های شما عزیزان بحث گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه می باشد. که گروه تولیدی صنعتی روماک گاری، گارانتی 1 ساله بی قید و شرط و 10 سال خدمات پس از فروش قوی را بر روی تمامی تجهیزات اعم از فر پخت کیک و شیرینی و فر های قنادی تعبیه کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *