مقالات

نگاهی بر انواع مختلف تجهیزات آشپزخانه صنعتی

نگاهی بر انواع مختلف تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی نوعی کالای سرمایه ای به شمار می آید. این تجهیزات تاثیر بسیار زیادی در کیفیت غذای طبخ شده دارند، از اینرو لازم است در ساخت آنها تمام موارد فنی و ایمنی در نظر گرفته شود. در واقع این تجهیزات یکی از مهم ترین و اصلی ترین موارد راه اندازی فست فود و رستوران هستند. در این مقاله سایت روماک گالری نگاهی بر انواع مختلف تجهیزات آشپزخانه صنعتی داریم. پس با ما همراه باشید.

روماک گالری انتخاب اول در تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی

بهترین گزینه پیشنهادی ما به افرادی که قصد تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی را دارند گروه نام آشنای روماک گالری است. این برند معتبر با تولید تجهیزات با کیفیت توانسته گامی موثر در این صنعت مهم بردارد. روماک گالری با داشتن کادری متخصص و مجرب توانسته نیاز مشتریان را به بهترین شکل برآورده سازد.

همچنین این گروه با سابقه و نام آشنا یکی از برترین و بهترین گروه ها در زمینه تامین و تولید تجهیزات آشپزخانه همچون ماشین ظرفشوئی صنعتی، کانوکشن، انواع فر کامبی و کباب پز های اتومات تابشی می باشد. با انتخاب روماک گالری به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد.

زیرا شما با پرداخت هزینه ای مناسب می توانید انواع تجهیزات آشپزخانه را با لاترین کیفیت خریداری کنید.

نگاهی بر انواع مختلف تجهیزات آشپزخانه صنعتی

قبل از آشنایی با تجهیزات آشپزخانه صنعتی بهتر است با مفهوم آشپزخانه صنعتی آشنا شوید. این نوع آشپزخانه در مقیاس گسترده تری اقدام به طبخ غذا کرده و از آشپزخانه خانگی بزرگ تر می باشد. در واقع منظور از آشپزخانه صنعتی آشپزخانه ای است که در محل هایی همچون هتل، کارخانه یا ارگانی با کمک ابزار و تجهیزات پیشرفته اقدام به طبخ غذا می کند. در این نوع آشپزخانه ها از یکسری تجهیزات و ابزارها استفاده می شود. که روند طبخ غذا را سرعت بخشیده. و به نوعی باعث افزایش حجم تولیدی آشپزخانه خواهد شد.

این آشپزخانه ها لازم است مجهز به یکسری تجهیزات خاص باشند تا نتیجه کار از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار باشد. حساسیت پخت غذا در این نوع آشپزخانه ها بالا است. زیرا هدف از راه اندازی این مکان کسب درآمد بوده و باید همه چیز مورد پسند مشتریان واقع شود.

آشنایی با انواع مختلف این نوع تجهیزات

تجهیزات آشپزخانه صنعتی دارای چهار نوع مختلف تجهیزات آماده سازی، تجهیزات طبخ غذا، تجهیزات نگهداری و تجهیزات شست و شو هستند. بد نیست نگاهی مختصر به هر کدام از آنها داشته باشید.

تجهیزات آماده سازی: منظور از این نوع تجهیزات یکسری مواد اولیه است که برای پخت غذا به آن ها نیاز می باشد. تجهیزات آماده سازی از اهمیت و ضرورت بسیار بالایی برخوردار هستند. این تجهیزات شامل خردکن صنعتی، چرخ گوشت صنعتی، میز کار صنعتی، ظروف بن ماری، میز سالاد بار، پاتیل خیساندن برنج و … است.

تجهیزات طبخ غذا:

این نوع تجهیزات آشپزخانه صنعتی با توجه به انواع رستوران ها ممکن است متفاوت باشد. برای مثال تجهیزات رستوران سنتی با تجهیزاتی که در یک فست فود مورد استفاده قرار می گیرد فرق دارد. اجاق گاز صنعتی گرمکن دار، دستگاه سرخ کن صنعتی، اجاق گاز ۴ شعله، اجاق گاز فردار، اجاق گاز خطی، کباب پز تابشی صنعتی، انواع فر صنعتی، فر کامبی، گریل روغنی، فر پیتزا، فر کانوکشن و … از جمله تجهیزات پخت و پز هستند.

برای آشنایی با انواع کباب پز تابشی کلیک کنید.

تجهیزات نگهداری:

از دیگر تجهیزات آشپزخانه صنعتی می توان به تجهیزات نگهداری اشاره کرد. این تجهیزات به دو بخش تقسیم بندی می شوند. یک بخش از این تجهیزات به سالم و تازه نگهداشتن مواد غذایی مربوط می شود. و بخش دیگر به نگهداری مواد غذایی قبل از پخت مربوط است. برخی از این تجهیزات نگهداری عبارتند از: انواع یخچال صنعتی و فریزر صنعتی، سردخانه، گرمخانه غذا ، کانتر سرد یا بوفه سرد، شوت سیب زمینی و برگر و غیره.

تجهیزات شست و شو:

این نوع تجهیزات به منظور شست و شوی مواد اولیه و ظروف و تجهیزاتی که جهت آماده سازی و پخت غذا استفاده می شوند دارای بیشترین کاربرد و استفاده هستند. یکی از پرکاربردترین تجهیزات شست و شو ماشین ظرفشویی صنعتی می باشد که در هتل ها، رستوران ها و ارگان هایی که تعداد پرسنل ها و مشتریان آنها زیاد است مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر تجهیزات شست و شو می توان به وان صنعتی، سینک ظرفشویی صنعتی، کابینت آبچکان و ترولی آبچکان اشاره کرد.

با خرید ماشین ظرفشوئی مدل فلایت تایپ روماک گالری به راحتی می توانید ظرف های خود را با بالاترین کیفیت و امنیت شست و شو دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *